Semn de carte: Ghidul farmacistului in comunicarea cu pacientul

Avem dosebita plăcere de a vă prezenta şi recomanda cu multă caldură,  cartea

 

“Cuvântul este sunet şi culoare, e mesagerul gândului uman” T. Vianu

Din Argument (din partea autorilor):

“Deoarece a comunica nu înseamnă totdeauna a vorbi, ne-am propus ca să oferim farmaciştilor, în special farmaciştilor practicieni, un ghid care să conţină cunoştinţele de bază de la care să înceapă să-şi dezvolte abilităţile de comunicare cu pacientul. Cu ajutorul acestui ghid de comunicare, farmacistul va avea la îndemână un instrument de lucru viabil în practica farmaceutică prin care expertiza şi cunoştinţele de specialitate vor avea cu adevărat valoare şi vor fi puse în slujba pacientului şi a nevoilor sale.”

În continuare, vă prezentăm care este structura acestei cărţi: 

Capitolul 1.

IDENTITĂŢILE ASISTENŢEI FARMACEUTICE

                1.1.Conotaţii conceptuale

               1.2.Profesia de farmacist

1.2.1.Farmacia

1.2.2.Pacientul

1.2.3.Medicamentul

1.2.3.Relaţia farmacistului cu pacientul

 Ce aflăm din acest capitol? În primul rând vom găsi răspunsuri la următoarele întrebări:

1.Ce este conceptul de asistenţă farmaceutică (pharmaceutical care) la nivel mondial?.. dar naţional?????

2.Ce înseamnă a fi farmacist? Ce reprezintă profesia de farmacist în contextul legislativ? Care este legătura/relaţia sa cu pacientul?

 Capitolul 2.

TIPOLOGIILE STRUCTURALE ALE ACTORILOR

               2.1.Farmacistul

                              2.1.1.Farmacistul ineficient

2.1.2.Farmacistul eficient

               2.2.Pacientul

2.2.1.Pacientul – dominant şi sociabil

2.2.2.Pacientul – trăsături de personalitate

2.2.3.Pacientul – dificil

2.2.4.Pacientul – persoană CES

            În acest capitol găsim răspunsuri la întrebările: Ce este eficacitatea? Ce este eficiența? (pentru că a fi eficace nu înseamnă întotdeauna a fi şi eficient), dar şi

- Diferentele dintre farmacistul eficient si ineficient si care sunt elementele de forta ale farmacistului;

- iar pacienţii? ….Pacientii sunt atât de diferiţi, uneori chiar foarte dificili.                 

Capitolul 3.

INTELIGENŢA EMOŢIONALĂ ÎN COMUNICARE

3.1.Identităţi conceptuale

3.2.Teoria inteligenţelor multiple

3.3.Educarea inteligenţei emoţionale

3.4.Aplicaţie – test pentru inteligenţa emoţională

Ce descoperim în acest capitol?

- Că inteligenţa emoţională există. Ce este inteligenţa emoţională? De ce trebuie să ne educăm inteligenţa emoţională? Cum ne ajută? Ce beneficii obţinem?

- …Chiar ne putem testa inteligenţa emoţională într-o aplicaţie.

 Capitolul 4.

 ROLUL COMUNICĂRII INTERPERSONALE

               4.1.Elemente introductive

               4.2.Scopul comunicării interpersonale

4.3.Modele de comunicare

4.4.Tipuri de comunicare

4.5.Comunicarea asertivă

4.6.Eficienţa şi ineficienţa comunicării

4.7.Bariere în comunicare

            In acest capitol ne dăm seama că a vorbi nu înseamnă totdeauna a comunica!

           Identificăm si definim ce este comunicarea, de ce comunicăm, care sunt modelele de comunicare şi tipurile de comunicare. De asemenea, aflăm că ideal ar fi să fim asertivi în comunicare şi că de cele mai multe ori, pentru a fi eficienţi în procesul de comunicare este necesar să depaşim o varietate de tipuri de bariere.

Capitolul 5.

ETICA ŞI DEONTOLOGIA COMUNICĂRII CU PACIENTUL

5.1 Codul deontologic al farmacistului

5.2 Aplicarea codului deontologic al farmacistului în comunicarea cu pacientul

5.3 Eliberarea produselor farmaceutice respectând Codul de deontologie profesională

Ei, dar comunicarea profesională are şi reguli!

În contextul relaţiei farmacist-pacient aspecte legate de comunicare sunt prinse in Codul  Deontologic al Farmacistului. In acest capitol aflăm despre cum putem comunica corect şi profesional cu pacientul, în acord cu etica şi deontologia profesională, confidenţialitatea informaţiei fiind una din obligaţiile farmacistului.

 Capitolul 6.

 COMUNICAREA CU PACIENTUL

6.1 Tehnici de comunicare în farmacie

6.2 Comunicarea non-verbală – elemente de bază

6.3 Barierele comunicării în farmacie

6.4 Alte mijloace de comunicare cu pacientul

6.5 Povestea terapeutică în comunicarea cu pacientul

6.6 Atitudinea în comunicare cu pacientul

In acest capitol … a comunica corect cu pacientul presupune să avem un bagaj minim de tehnici de comunicare, la care se adaugă şi ceea ce comunicăm non-verbal. Acest capitol oferă şi un minighid (altfel, destul de bogat) al informaţiilor absolut necesare pacientului.

Ce este ascultarea empatică şi care este importanţa sa în procesul de comunicare? Vom afla tot din acest capitol. Apoi… uneori este necesar să identificăm cu atenţie barierele de comunicare din farmacie sau chiar să apelăm la alte mijloace de comunicare, inclusiv povestea terapeutică. Iar totul, TOTUL  ţine de atitudine!

 Capitolul 7.

APLICAŢII PRACTICE. Transmiterea informaţiilor pacientului pentru administrarea diferitelor forme farmaceutice

7.1.Administrarea comprimatelor şi capsulelor

7.2. Administrarea soluţiilor orale şi siropurilor

7.3. Administrarea oculară a medicamentelor

7.4. Administrarea auriculară a medicamentelor

7.5. Administrarea nazală a medicamentelor

7.6. Administrarea pe cale inhalatorie a medicamentelor

7.7. Administrarea rectală a medicamentelor

7.8. Administrarea vaginală a medicamentelor

7.9. Administrarea topică a medicamentelor

Acest capitol este foarte util şi necesar în exersarea tehnicilor de comunicare şi formarea unor deprinderi corecte în practica farmaceutică, una din multele cărămizi ale profesiei de farmacist.

 

            Farmacistul secolului XXI îşi desfăşoară activitatea într-o societate dinamică, informatizată, într-o permanentă evoluție şi mişcare, un adevărat secol al vitezei. De aceea, rolul GHIDULUI FARMACISTULUI ÎN COMUNICAREA CU PACIENTUL este de a da plus valoare farmacistului în sistemul de sănătate şi nu numai. Farmacistul modern este practicianul “pharmaceutical care”, centrat pe pacient, responsabil de rezultatul terapeutic şi îmbunătăţirea stării de sănătate a acestuia, comunicarea cu pacientul fiind puntea şi punctul de legătură dintre medicament și eficiența sa.

             Succes!

 

Autorii

AURA RUSU, asistent universitar doctorand, farmacist primar, formator de formatori

MARIA DORINA PAŞCA, şef lucrări universitar, doctor în psihologie, psiholog principal supervizor, formator de formatori

GABRIEL HANCU, şef lucrări universitar, doctor în ştiinţe farmaceutice, farmacist primar

            Referenţi

            ADRIANA CIURBA, conferenţiar universitar doctor

            CAMIL EUGEN VARI, conferenţiar universitar doctor

                 Cuvânt înainte

                        Daniela-Lucia Muntean, profesor universitar doctor,

Decanul Facultatii de Farmacie, UMF Tg. Mures

 

 Cât costă?

Preţ: modic, de criza, 25 lei

Unde se găseşte?

La autori, UMF Tg. Mureş, Tel: +40 265 215551

            Aura Rusu, Gabriel Hancu – int. 167

            Maria Dorina Paşca – int. 196

Poate fi expediata si prin colet cu ramburs (aprox. 7 lei se adauga taxele postale).

Etichete: , , ,

Lasă un răspuns

Completeaza detaliile de mai jos sau apasa click pe una din imagini pentru a te loga:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: