OBEZITATEA SI CURELE DE SLABIRE (II)

Despre dietele şi stilul de viaţă sănătos al unui supraponderal

  Sunt la cură! Dar nu prea am rezultate! Ţin cură de slabire! Chiar ma străduiesc…

 

Adoptarea unei diete cu conţinut mic de calorii este o condiţie esenţială pentru tratarea obezităţii. Aportul caloric pentru o cură de slăbire trebuie stabilit de medic sau nutriţionist şi variază de la o persoană la alta, în funcţie de cauzele obezităţii, activitate fizică şi metabolică. Dieta este moderat hipocalorică, însoţită de exerciţii fizice adecvate şi uneori chiar de tratament medicamentos.

Optaţi pentru alimentele sănătoase! – legume, fructe, cereale, peşte, produse lactate degresate şi carne slabă – recomandate pentru o nutriţie optimă.

Limitaţi consumul de dulciuri!  – acestea sunt foarte bogate în calorii.

Reduceţi consumul de grăsimi! – produsele fast-food sau de patiserie, carnea grasă, produsele lactate nedegresate, uleiurile, margarina, untul, smântâna, sosurile şi maioneza.

Număraţi caloriile! Citiţi cu mare atenţie informaţiile nutritive de pe ambalajul produselor, înainte de a le achiziţiona!

 Dietele utile în obezitate

Dietele hipocalorice. Dietele reduse caloric sunt eficiente, determinând scăderi în greutate de aproximativ 1,5kg/ săptămână; sunt recomandate în cazurile de obezitate severă, doar pe perioade limitate de timp, atunci când obezitatea reprezintă un pericol iminent. Atenţie! La toate aceste diete, se adaugă 2 l de lichide. 

Dietele hipocalorice moderate. Restricţia calorică va ţine cont de aportul obişnuit şi de cheltuielile energetice, ajungând la un sfert sau o treime din aportul de dinainte de începerea dietei (între 800 si 2200 cal/zi).

 Aportul de glucide. Eliminarea glucidelor concentrate din alimentaţie este esenţială pentru succesul dietei. In caz contrar, chiar si o dietă hipocalorică poate duce la creşterea masei adipoase (în zonele predispuse la depozite de grăsime).  Glucidele trebuie sa acopere cca 50% din aportul caloric total, provenind din legume, pâine (80 – 120g/zi) – este recomandată pâinea integrală deoarece conţine vitamine şi fibre alimentare.

Aportul de proteine. Raţia de proteine va fi de 1,2 – 1,5 g/kgcorp de greutate ideală (cca 15% din aportul caloric total). Proteinele au rolul de a împiedica reducerea masei musculare, stimulează metabolismul, crescând cheltuielile energetice, dau senzaţia de saţietate, previn senzaţia de astenie.

Aportul de lipide. Raţia de lipide va fi de 40–50 g/zi (incluzând grăsimea din alimentele majoritar proteice – carne, brânză, ouă, lapte) şi nu trebuie sa depăşească 35% din aportul caloric total.

Aportul de alcool. Consumul de alcool nu este permis în perioadele curelor de slăbire deoarece creşte apetitul si reprezintă o sursă importantă de calorii “goale” (fără aport de substanţe nutritive).

Activitatea fizică.

Există metode simple, la îndemână, care vă pot ajuta să deveniţi mai activ! Iată câteva idei: urcatul pe scări şi nu cu liftul, parcatul maşinii în cel mai îndepărtat loc din parcare, mersul pe jos sau cu bicicleta, o plimbare pe jos în pauza de amiază, implicarea activă în jocurile copiilor, o plimbare cu familia după masa de seară, participarea la treburile casnice, pedalarea la bicicleta medicală în timpul vizionării programelor TV sau în timpul vorbitului la telefon, înscrierea la cursuri de dans etc. În plus, se poate consultă medicul pentru crearea unui program zilnic de exerciţii fizice, care să includă exerciţii aerobice, mers pe jos, practicarea unui sport (înot, tenis, jogging etc.).

Spuneţi un NU hotărât sedentarismului!

 

Be Healthy

Etichete: , , ,

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: